Retourneren

   

1. Retourneren

Je kan een artikel retourneren binnen 14 dagen na ontvangst, mits niet gedragen voorzien van originele labels. 
Mocht onverhoopt het artikel niet passen dan kun je altijd een maat groter of kleiner bestellen. 

Volg voor het terug sturen de onderstaande stappen.

2. Hoe stuur ik een artikel retour?

Wil je een artikel retourneren dan kan dit binnen 14 dagen na ontvangst. Je kan je pakket terug sturen met PostNL (Nederland) of DPD (België).

  • STAP 1: Maak je retourpakket klaar

    • Bij je bestelling zit een Factuur/Retourformulier. Vul hierop de reden van retour in en stuur dit mee, heb je er geen ontvangen neem dan contact op met onze Klantenservice.
    • Stuur de artikelen altijd compleet, met alle labels nog bevestigd, onbeschadigd en in de originele verpakking naar ons terug.
    • Zorg altijd voor een degelijke verpakking. Dozen van bijvoorbeeld helmen en skates mogen niet als retourdoos worden gebruikt; verpak deze doos altijd in een extra doos.
    • Plak het retourlabel dat je bij je bestelling hebt ontvangen op je pakket. Zorg dat alle andere labels op het pakket zijn verwijderd of doorgestreept, zodat het pakket naar het juiste adres wordt gestuurd.
  • STAP 2: Breng je retourpakket naar een PostNL-punt (Nederland) of een DPD-parcelshop (België) bij jou in de buurt

    • Voor een DPD-parcelshop bij jou in de buurt kijk je hier en voor een PostNL-punt hier.
  • STAP 3: Bewaar je verzendbewijs

    • Zorg altijd dat je een verzendbewijs krijgt en bewaar dit goed. Je bent zelf verantwoordelijk voor je verzonden pakket.
    • SkiWebShop kan geen verantwoordelijkheid nemen voor verloren pakketten.
    • Met de track&trace-code die op je verzendbewijs staat, kan je je retourzending volgen op de website van PostNL (Nederland) of DPD (België). Je kan dan zien of je pakket al bij ons binnen is.
    • Zodra je retourzending bij ons is verwerkt, ontvang je hiervan bericht per e-mail. Zie de verwachte retourtijd onder punt 3.

3. Zijn er kosten aan de retourzending?

Voor Nederland, België, Luxemburg en Duitsland is het retourneren gratis als je het retourlabel gebruikt dat in je pakket zit.
Overige landen betalen een kleine bijdrage voor de retourzending. Dit bedrag wordt automatisch in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag*.

Landen Kosten retourzending Vervoerder Verwachte retourtijd
Nederland  gratis met ons retourlabel  PostNL gemiddeld 5-7 werkdagen
Duitsland  gratis met ons retourlabel  DHL gemiddeld 2 weken
België, Luxemburg  gratis met ons retourlabel  DPD gemiddeld 5-7 werkdagen
Oostenrijk, Frankrijk, Polen € 4,50*  DPD gemiddeld 5-7 werkdagen/ Polen: 2 weken
Denemarken, Finland, Groot-Brittannië,
Slowakije, Tsjechië, Zweden
€ 7,00*  Zie op Retourlabel gemiddeld 2 weken
Overige landen Kosten locale vervoerder  Kies je eigen vervoerder  

 

4. Retourzending volgen

Je kan je retourpakket volgen met de track&trace-code die op je verzendbewijs staat. Om je retourzending te volgen ga je naar de website van de vervoerder waarmee je je pakket hebt teruggestuurd. 
Zodra de retourzending bij ons binnen is, ontvang je een email van ons.
Bewaar het verzendbewijs altijd goed. Je bent zelf verantwoordelijk voor je verzonden pakket. SkiWebShop kan geen verantwoordelijkheid nemen voor verloren pakketten.

5. Verrekening

We storten het bedrag van het artikel(en) dat je terug stuurt terug op de rekening waarmee je hebt betaald. Je ontvangt hiervan een bericht per e-mail.
Retourneer je je bestelling volledig dan wordt het volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten terug gestort.
Sommige landen betalen een kleine bijdrage voor de retourzending, zie voor deze landen en de bijdrage de tabel bij punt 3. Deze bijdrage wordt automatisch ingehouden op het bedrag dat je terug krijgt. 

Houd rekening met een verwerkingstijd van 2-3 werkdagen nadat wij het pakket retour hebben ontvangen.
Vanwege drukte in het wintersportseizoen kan dit soms enkele dagen langer duren.
Mocht je na 7 werkdagen nog geen bevestiging hebben ontvangen, neem dan contact op met onze Klantenservice. Dan kijken wij met je mee. Of misschien is de bevestiging in je spambox terecht gekomen?

6. Defect artikel retourneren

Wij doen er alles aan om een perfect artikel te leveren. Mocht een artikel desondanks niet in orde zijn bij ontvangst, laat dit dan direct aan onze Klantenservice weten via het contactformulier.
Geef een duidelijke beschrijving en stuur ook foto's mee. Binnen 2 werkdagen nemen wij contact met u op over een oplossing of de verdere procedure.

7. Ski's retourneren

Wil je ski's terug sturen neem dan eerst contact op met onze Klantenservice via het contactformulier. Beschrijf hierin de reden van retour en voeg eventueel een foto toe.
Binnen 2 werkdagen nemen wij contact met u op over de verdere procedure.